Sóron Ildikó

A legfontosabbak:
Sóron Ildikó (szül. Mondok Ildikó) vagyok. Szolnokon, 1960. augusztus 31-én születtem. Van két gyönyörű gyermekem, Balázs és Kincső.
Az alábbi papírokat sikerült eddig begyűjtenem:
- PPTE Bölcsészettudományi Kar, biblioterapeuta (2009)
- KLTE Bölcsészettudományi Kar, magyar nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár (1988)
- BGYTKF, magyar - könyvtár szak (1984)
Az alábbi szakirányú tanfolyamokon vettem részt:
- OSZK KMK társadalomtudományi szakreferensi továbbképzés (1985)
- két hónapos könyvtári gyakorlat a finnországi Riihimäki városi könyvtárában (1987) a The British Council által támogatott kéthetes könyvtár-menedzsment ösztöndíjban részesültem, melynek során a kelet-angliai Norwich egyetemén és a belfasti egyetemen tanultam (1996)
- ECDL Start (2004)
Nyelvismeretem: angol középfok (B), finn alapfok (passzív)
Munkahelyeim:
- Verseghy Ferenc Megyei Könyvtár (Szolnok)
- Varga Katalin Gimnázium (Szolnok)
- Alternatív Gimnázium (Szolnok)
- Országos Idegennyelvű Könyvtár (Budapest)
- Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (Budapest - jelenleg itt dolgozom)
Legfontosabbnak ítélt szakmai eredményeim:
- tehetséggondozó olvasótáborok szervezése és vezetése a nyolcvanas években középiskolások bevonásával;
- a szolnoki megyei könyvtár új épületének és állományegységeinek a kialakításában való tevékeny részvétel;
- ugyanitt a művészeti, nyelvészeti, irodalomtudományi szakolvasóterem állományának a kialakítása, folyamatos gondozása, ezen belül a Finnugor Különgyyűjtemény kialakítása;
- irodalmi szabadegyetemek, író-olvasó találkozók, könyvbemutatók szervezése a megyei könyvtárban;
- a rendezvényekhez kapcsolódóan ajánló jegyzékek, biográfiák és bibliográfiák készítése a közönség érdeklődésének felkeltése és tájékoztatása céljából;
- 1993-tól a közönségkapcsolatok szélesítése érdekében könyvtári napok szervezése (ebből nőtt ki az Összefogás a könyvtárakért akció);
- szakmai tanulmányút szervezése könyvtárosoknak Finnországba 2000-ben;
- megyei könyvtárak bevonásával közös rendezvénysorozat szervezése az OIK-ban az Európai Unióhoz való csatlakozás előkészítése és kapcsolatépítés céljából;
- az OIK olvasói tereinek korszerű, felhasználóbarát átalakítása, ehhez kapcsolódó információs rendszer kialakítása;
- folyamatos olvasói igényfelmérés lefolytatása és feldolgozása a szakmai munka hatékonyságának a növelése érdekében;
- középiskolások és egyetemisták számára könyvtárhasználati és kutatásmódszertani foglalkozások tartása;
- a könyvtárral illetve a könyvtárban folyó munkával kapcsolatos dokumentumok szerkesztése, tanulmányok készítése, a tapasztalatok leírása és közzététele a könyvtári szaksajtóban;
- kapcsolatok kiépítése az OIK számára partnernek tekinthető kulturális intézetekkel, más könyvtárakkal, nagykövetségekkel, egyetemi tanszékekkel
Legfontosabbnak ítélt személyiségvonásom:
- az önmagamtól elvárt magas szakmai színvonal alá semmilyen körülmények között nem hagyom magam kényszeríteni;
- jó kommunikációs készség;
- nagy munkabírás, terhelhetőség;
- általános nyitottság;
- nagyfokú empátia;
- megújulásra való képesség;
- humor
Legproblémásabbnak tartott személyiségvonásom:
- időnként másoktól is azt a maximalizmust várom el, amely rám jellemző;
- az a munka, amelynek nem látom értelmét, kedvem szegi;
- ami egyszer eltört, az számomra végleg eltört, nem lehet visszaragasztani
Hogy lettem biblioterapeuta?
A könyvtárügy és én nem egy irányban fejlődtünk. A mai könyvtár kevésbé számol az élő olvasóval, nekem meg hiányzott ez a fajta közvetlen kapcsolat. Így igyekeztem megtalálni azt a pontot, ahol az érdekeim sem csorbulnak, de szembe se kell kerülnöm a könyvtárak fejlődésével. A virtuális világ helyett az embert választottam.