Szabó Réka
Filmesként többször volt szerencsém forgatókönyvet írni vagy egy-egy történetben dramaturgként közreműködni. Így testközelből figyelhettem meg, hogyan történik egy karakter felépítése, hogy az a vásznon is meggyőzően működjön. Rendezőként ismernem kell az adott karakter motivációit, hátterét, gesztusait ahhoz, hogy a bőrébe bújó színésznek a szerep megformálásához hasznos instrukciókat tudjak adni. A szereplő persze még a vágás során is változik, hisz akár egy mozdulat, pillantás kiemelése vagy éppen eltűntetése, sokat formálhat rajta.
2020-ban végeztem a Pécsi Tudományegyetem Biblioterápia képzésén.
Nem titkolt célom az irodalomterápia házasítása a filmes eszközökkel, hiszen mindannyiunkkal volt már úgy, hogy úgy éreztük, az életünk filmje senkit sem érdekel, talán újravágásra szorul, esetleg a producerünk kiállt mögülünk. Ilyenkor nagyon jó, ha megpróbáljuk megnézni a konfliktushelyzeteinket, újra/átírni egyes jeleneteket.
Azaz jobban megismerkedni a filmünk főszereplőjével, azaz önmagunkkal.