Kaderják Anita
Eredeti végzettségem szerint közgazdász vagyok, a Corvinus-on és az ELTE-n képződtem. A képzésem évei alatt világossá vált, hogy az engem leginkább érdeklő téma az oktatás, a diplomamunkám a magyar iskolarendszer teljesítményének vizsgálatáról szólt, a végzés után pedig oktatáskutatóként helyezkedtem el. Pár év munkatapasztalat után megérett bennem, hogy az adatok elemzése túl szűk keret nekem: elsősorban azzal a motivációval vágtam bele az irodalomterápiás képzésbe, hogy azáltal közelebb kerülhessek a diákokhoz, a foglalkozások által olyan kulcsot adhassak a kezükbe, amit - tapasztalatom szerint - sok iskolában nem kaptak meg. Irodalomterápiás végzettségemet a PTE-BTK-n szereztem.
Szakmai tapasztalatom megerősített abban, hogy azok a diákok tudnak "jól" tanulni, akik jól érzik magukat az iskolában, és elsősorban jól érzik magukat a bőrükben. Elengedhetetlen fontoságú a szociális készségek, az empátia, az önismeret és az önbizalom fejlesztése, és azt gondolom, hogy az irodalomterápia módszere ezt mind támogatni tudja.
A képzésem során többet kaptam, mint amit vártam, az önismereti blokk saját felnőtté válásom kérdései felé fordított, így életem első csoportját is egyetemistáknak, kezdődő felnőttkorban lévőknek tartottam kapunyitás témában. Nagyon hasznos tapasztalat volt, mind csoportvezetői, mind önismereti szempontból, és azt is bebizonyította, hogy ennek a korosztálynak nagy szüksége van a dilemmái megosztására és feldolgozására. Közel másfél éve tartok kooterápiában nyílt csoportot felnőtteknek, melynek fő témái az életút során megélt normatív krízisek, a saját életünkkel és kapcsolódásainkkal való reflektív viszony kialakítása, szorongásaink felszínre hozása, és az ezekkel való dolgozás. Jelenleg egy tanodai közösség tagja vagyok, és szeretnék a jövőben az ottani kiskamaszoknak tartani csoportot, ahol fő témáink a család, a közösséghez tartozás és az énkifejezés lennének.
E-mail cím