Tegzes Tünde
1991-ben végeztem az ELTE BTK-n magyar-történelem szakos középiskolai tanárként. 1991-2003 között Kecskeméten tanítottam, tapasztalatot szereztem különféle iskolatípusokba járó diákok (szakmunkástanulók, szakközépiskolások, gimnazisták és felső tagozatos általános iskolások) oktatásáról.
2004 óta Budapesten élek férjemmel és két fiammal. Egészen 2010-ig a reálszférában dolgoztam, irodavezetői munkakörben. A sok új és hasznos tapasztalat ellenére, amit ezen a területen szereztem, számomra fontos területek hiányoztak munkámból. Nagy örömömre rátaláltam arra, ami a segítő szerepet és az irodalommal való élő kapcsolatot is biztosítani tudta számomra: a biblioterápiára. 2009-ben biblioterapeuta oklevelet szereztem a PPKE Bölcsészettudományi Karán.
A Magyar Irodalomterápiás Társaság alapító tagja vagyok, 2010-2014 között az egyesületben elnöki tisztséget töltöttem be.
2010-től biblioterapeutaként dolgozom, egyéni vállalkozói formában. Elsősorban idősekkel foglalkozom, önkormányzati intézményekben: klubokban, idősotthonokban vezetek csoportokat. Az idős korosztály felé váratlanul, családi okokból fordult az érdeklődésem, de nagyon megszerettem bölcsességüket, átérzem problémáikat. Nagyra értékelem, hogy oly szívesen nyitnak új módszerek, új művészeti alkotások megismerése, és kimondhatjuk: általában az élet nagy kérdései felé. Mára már csaknem 250 foglalkozást vezettem e korosztály számára. Pályázati keretek között (MOL Gyermekgyógyító Program 2012 és 2013), koterápiában, kamasz csoportoknak is tartottam biblioterápiás foglalkozásokat. A középiskolás korosztállyal folytatott munka nem volt új számomra, de kétségtelenül más volt (olykor hálásabb, olykor nehezebb), mint tanítani. A foglalkozások vezetése mellett nagy izgalommal vettem részt 2011-2012-ben gyakorlatvezető oktatóként a két utánunk következő biblioterapeuta évfolyam képzésén, a PPKE BTK-n.
2014 júniusában mentálhigiénés szakirányon szereztem képesítést a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Közszolgálati Karán. Tanulmányaim során lehetőségem nyílt az egyéni segítő kapcsolat elméletének és gyakorlatának elsajátítására.